There is no content to display.

syddjurs-150x103

ANMELDELSE FRA SYDDJURS.NU 23. marts 2012RØNDE – Der blev spyttet på scenen, grinet i salen og underholdt i stor stil, da de fire friske fyre fra Specialklassen onsdag d. 22 marts besøgte Hotellet i Rønde.Stemningen var høj og publikum var i den grad med, da Impro gruppen Specialklassen underholdte til VærelZe 313’s sidste arrangement i dette forår.Til forskel fra almindeligt stand-up så tager Impro Comedy i høj grad udgangspunkt i de input, som publikum kommer med. Heldigvis var det et særdeles veloplagt publikum, som mødte op onsdag aften.

Der blev givet tilråb, der satte Specialklassen på nogle udfordrende opgaver. Specialklassen var fra start opmærksomme på publikums behov, og satte gang i en speeddating, hvor Frida, der går i 1. g. på Rønde Gymnasium, blevet hevet op på scenen og præsenteret for de forskellige fyre, man kan risikere at løbe ind i på en speeddate: Spejderdrenge, bedemænd og en enkelt højreorienteret.

7,50 kr. – The musical

Under titlen ”Når musicals er værst” blev der improviseret en musical med titlen 7,5 kr. Underholdningen var i absolut særklasse, da der på ægte musicalvis blev sunget om den lille forældreløse Jens, der solgte burgers på parkeringspladsen til 7,50 kr, og som i løbet af blot 5 min. fik opbygget et burger imperium, blev genforenet med sin far og præsenteret for en mand, der svedte friture. Musicalen endte i smuk firstemmig klang, der slog en smuk knude på den noget uortodokse fortælling.

I 2011 underholdte Specialklassen til Zulu Comedy Galla med nummeret ”Alibi”, hvor to skuespillere en efter en skal fortælle den samme historie, mens en tredje forsøger at mime, hvad de skal sige. Det endte i en fortælling om en klejnsmed som undervejs forvandlede sig til pølsemand, og hvad der startede med at være en kakerlak, endte som en vampyr tandfe. Kort sagt: Underholdning i absolut særklasse.